Z czym wiąże się pozycjonowanie stron i jakie działania przynoszą najlepsze rezultaty?

Udostępnij

 

Chcesz, aby strona internetowa Twojej firmy stała się widoczna w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google? W przypadku większości branż nie jest to możliwe, jeżeli serwis nie będzie pozycjonowany. Dzięki współpracy z firmą SEO możesz wyprzedzić konkurencję, zdobywając czołowe pozycje na często wpisywane w Google słowa kluczowe przez Twoich potencjalnych klientów. Na czym więc polega pozycjonowanie stron www i jakimi zasadami warto kierować się podejmując współpracę z agencją?

Pierwszy krok to optymalizacja 

Przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania, konieczne jest podjęcie działań optymalizacyjnych w obrębie strony internetowej. Chodzi o to, aby dostosować jej kod w taki sposób, aby był przyjazny dla robotów Google. Należy więc usunąć ewentualne błędy, zadbać o znaczniki meta, a także dostosować witrynę do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Ważne jest również to, aby odpowiednią strukturę przyjęły adresy URL poszczególnych podstron. Każdorazowo optymalizacja poprzedzona jest szczegółowym audytem strony, podzielonym na kilka ważnych obszarów:

Celem audytu jest sprawdzenie strony www pod kątem SEO tj. optymalizacja i przegląd linków prowadzących do witryny. Ponadto analizowana jest funkcjonalność strony – szybkość ładowania, przejrzystość podstron i kategorii (mapa strony), treści czy responsywność. Badamy również rynek, na którym działasz, Twoich konkurentów oraz klientów. Na tej podstawie jesteśmy w stanie wdrożyć konkretne zmiany, które przełożą się pozytywnie na efektywność Twojej strony www. - źródło: fusionmarketing.pl

Analiza słów kluczowych 

Pozycjonowanie strony wymaga również określenia słów kluczowych, pod którymi chciałbyś zobaczyć swoją witrynę na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwarek. Mogą to być zarówno ogólne frazy, jak i lokalne, czy tzw. long tail. W każdym przypadku należy wziąć pod uwagę popularność słów kluczowych, rozumianą jako częstotliwość ich wpisywania do wyszukiwarki. W wielu przypadkach najpopularniejsze frazy są jednak na tyle konkurencyjne, że dostrzeżenie efektów pozycjonowania mogłoby zająć nawet kilka lat. Dlatego wartym rozważenia pomysłem jest lokalne pozycjonowanie stron. Zamiast więc skupiać się na takiej frazie jak np. „piekarnia”, można pozycjonować witrynę na tego typy słowo kluczowe jak „piekarnia w Katowicach”. W tej sytuacji istnieją znacznie większe szanse, że osoba trafiająca na Twoją stronę będzie faktycznie zainteresowana zakupami. Warte uwagi są również tzw. frazy z długiego ogona (long tail). Składają się one z kilku słów, takich jak np. „piekarnia z ekologicznym pieczywem” czy „piekarnia z chlebem bezglutenowym”. 

Zdobywanie linków zewnętrznych 

Pozycjonowanie opiera się w głównej mierze na pozyskiwaniu linków prowadzących do strony. Powinny one pochodzić z takich źródeł, które roboty Google uznają za wartościowe. Należy więc unikać zamieszczania linków na przypadkowych stronach, które nie są w żaden sposób moderowane. Po przeprowadzeniu kolejnych zmian w algorytmach wyszukiwarek, ważniejsza od liczby linków zewnętrznych jest ich jakość. Link powinien więc znajdować się w otoczeniu wartościowej, przydatnej dla realnych użytkowników treści. Najlepiej, aby była ona tematycznie powiązana ze stroną, do której linkujemy. Świetnie pod tym względem sprawdzają się ekspercie artykuły sponsorowane, publikowane na portalach w ramach tej samej branży. 

Zlecając firmie SEO pozycjonowanie stron, warto dopilnować tego, aby źródła pozyskiwania linków były odpowiednio zdywersyfikowane. Chodzi o to, aby znajdowały się one w różnych miejscach internetu – np. na moderowanych forach internetowych, w mediach społecznościowych, serwisach branżowych, stronach zapleczowych, wysokiej jakości katalogach itp. Zróżnicowane powinny być również achory, czyli frazy, w których umieszczany jest link. Najlepiej, aby większość z nich była powiązana z marką. 

Linkowanie wewnętrzne w pozycjonowaniu 

Oprócz linkowania z zewnętrznych źródeł, nie można zapomnieć o tzw. linkowaniu wewnętrznym. Chodzi o to, aby na poszczególnych podstronach strony internetowej znajdowały się odnośniki do innych miejsc w ramach tego samego serwisu. Ułatwia to użytkownikom odnalezienie interesujących ich treści, a jednocześnie wspomaga proces pozycjonowania.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz