Jak zarabiać na blogu?

Udostępnij

Monetyzuj idee

Obecnie większość stron w Internecie nosi przydomek bloga. Prawie każda z nich używa tego sformułowania niepoprawnie. Jednak to, jak dana strona została nazwana – blog, pamiętnik, portal - nie ma aż tak dużego znaczenia. Ważne natomiast jest to, że to publiczny zasób, pozwalający autorowi dzielić się z użytkownikami Internetu ciekawymi treściami.

Do niedawna, tworzenie bloga było zarezerwowane wyłącznie dla użytkowników, którzy byli zaznajomieni z językiem programowania i sekretami budowania stron internetowych. W związku z ich rosnącą popularnością, zaczęły pojawiać się nowe usługi. Umożliwiają one użytkownikom tworzenie własnych dzienników online i publikowanie ich w różnych formach.

Jak zacząć?

Wysokość dochodu z bloga wyraźnie zależy od natężenia ruchu w witrynie – im więcej osób odwiedza dziennie bloga, tym większa szansa na lepsze zarobki. Docelowy ruch może to zagwarantować, ale trzeba wziąć pod uwagę specyfikę strony. Na przykład, jeżeli blog dotyczy podróży, a czytelnicy są zainteresowani biletami lotniczymi, rezerwacją hoteli, to reklamy pokrewnych usług przyniosą znaczny dochód stronie niż reklama usług i maszyn budowlanych.

Z pojedynczymi wyjątkami, zarabianie na blogu obejmuje kilka obszarów:

Adsense Google – pierwszy krok w kierunku monetyzacji powierzchni na blogu. Wielu blogerów zarabia od 300 do 1000 dolarów miesięcznie. Przy dziennej liczbie 150 – 200 odwiedzających blog, można zarobić od 50 do 100 dolarów. W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę adaptację Adsense na stronie.

Reklama banerowa – oferuje dwie możliwości: sprzedaż bezpośrednią i pośrednią. Różnica pomiędzy tymi opcjami jest znacząca. Dla początkujących, którzy dopiero wkraczają sferę blogowania, rekomendowany nawiązanie współpracy z siecią partnerską bądź agencją. Dzięki temu proces przebiegnie automatycznie, bez konieczności posiadania specjalnych umiejętności i wiedzy.

Prowadzenie bloga

Recenzje produktów – jedna z najbardziej skutecznych metod zarabiania pieniędzy na blogu. Jeżeli dana strona posiada płynny ruch oraz oddanych czytelników, to wskazana metoda może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Marketing partnerski – umieszczając wpis na swojej stronie, autor może w tekście wspomnieć produkty czy usługi bądź wprost zarekomendować konkretnego producenta. Wystarczy stworzyć interesujący content i w jego treści dodać aktualnego partnera wpisu.

Własne produkty – pierwszym krokiem w tym kierunku może być sprzedaż przydatnych informacji, np. w formie ebooków. Najlepiej sprawdzą się przewodniki czy instrukcje, który pomogą niosą ze sobą wartość i faktycznie pomogą użytkownikom.

Mailing – poczta elektroniczna jest jednym z najbardziej produktywnych kanałów komunikacji biznesowej. Nie wszyscy użytkownicy Internetu posiadają konta w mediach społecznościowych, ale każdy z nich posiada przynajmniej jeden adres e-mail. Logicznym wydaje się, aby rozpocząć promocję strony właśnie tą metodą.

Wspomniane wyżej sposoby to tylko część możliwości, jakie można wprowadzić na stronie internetowej. Nie wszystkie z nich są uniwersalne i tylko część z nich może pasować do konkretnej witryny. Najlepszym rozwiązaniem jest wypróbowanie każdego oraz zdecydowanie, na podstawie konkretnych danych i konwersji, który z nich opowiada najlepiej profilowi naszej strony.